Umbausatz auf hydraulische Bremskraftunterstützung
Der Druck der Servopumpe ist dann für die Bremskraftunterstützung zuständig, somit ist es dann egal wie viel Unterdruck der Motor macht!
Originale Mopar Bremssyteme mit Bremskraftversärker erreichen imSchnitt maximal 1400psi Bremsdruck, mit diesem Kit erreicht man selbst mit eine großen Hauptbremszylinderbohrung von 1,120_ locker einen Bremsdruck von 1800psi.
(für Autos die ab Werk keinen Bremskraftverstärker hatten)
Basis Ausstattungs Version, Beschreibung siehe weiter unten
kommt ohne Hauptbremszylinder
Vorgesehen für originale Chrysler Hauptbremszylinder
(4 Loch Verschraubung)
Mopar B-Body Firewall Plate Design 1:
Size: 3,250_ tall x4.500_wide
Bolt Pattern: 3.250_ horizontal x 1.750_ vertical (same as the Mopar manual brake master cylinder)
(bolt patter from bolt centers)
Größe: 8,16cm hoch x 11,46cm breit
Lochabstände: 8,26cm horizontal x 4,45cm vertikal (wie bei Mopar mit manueller Bremse)
(mittig der Löcher gemessen)
Basis Modell:
brandneue und hochqualitative Bauteile
optimale Passgenauigkeit und optimale funktionstreue
ausgiebig getestet und mit langjähriger Erfahrung produziert
CNC-gefräste T6061 Aluminium Montageplatte
Stahlteile schwarz pulverbeschichtet
präziseeingestellt und auf dem Prüfstand getestet
mit handelsüblichem Werkzeug einfach zu montieren
Druckanschlüsse mit passendem Adapter auf AN-6
spezieller 90 Grad Nippel für den Rücklaufschlauch
mit Edelstahl umflochtene Teflon Hochdruckleitungen
breitesSortiment Schlauchverbinder und Adapter inklusive
alle Kleinteile für die Montage inklusive
einfache Step-by-Step Montageanleitung
These Hydroboost power brake assist units work hydraulically by
plumbing into your power steering lines. Not only does this
eliminate the need for engine vacuum, the unit itself is much
smaller than common vacuum boosters, providing much needed
clearance in Hemi applications. Whether you now have manual
brakes or vacuum assist, these hydroboost units will increase your
driving comfort, decrease your stopping distance, and when coupled with
the aluminum Wilwood master cylinder, will add a great big touch
of style under the hood.
o CNC Machined T6 billet aluminum direct fit firewall mounting plate design
o Thismodel fits the later GM _long rod / deep_ master cylinder design
(scroll down to the see images at the bottom of this page for visual comparison)
o All engines with PS pump on driver's side - compatible with rack and pinion conversions
o For use with disc / drum or disc / disc brakes (not for use with 4 wheel drum brakes)
o Features an adjustable brake pedal rod to allow for a range of brake pedal height adjustment
o Models with 4' / 6' PS line set include overlength hoses with re-usable / re-buildable hose ends
o Eliminates the factory stamped steel firewall re-inforcement plate
o 6.875_ installed length from firewall to MC mounting flange - no firewall modifications required
Compatible with any brake kit, stock or otherwise.
Please allow up to 500 miles of operation for systems to fully _settle / break in_! Until all the air pockets and _micro bibbles_ settle out of the assist unit and power steering system, operations may be initially noise, accompanied by some _pedal kickback_ upon braking, and _stiff / slow pedal return_ caused by air in the systems.